e-Podatki

Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Podatkowej już działa 2015-05-19


Pilotażowy program Krajowego Telefonu Interwencyjnego Administracji Podatkowej (KTI AP) o numerze telefonu 800 807 007 oraz skrzynka poczty elektronicznej powiadom_podatki@mf.gov.pl działa już od 15 maja br. Jaki jest cel programu i w jakim mieście ruszył pilot?

Pilotażowy program ma na celu scentralizowanie przyjmowania od obywateli informacji na temat naruszeń przepisów prawa podatkowego i opinii dotyczących funkcjonowania Administracji Podatkowej. Ruszył on w Izbie Skarbowej w Zielonej Górze. Informacje odnośnie działania Administracji Podatkowej oraz naruszeniach przyjmowane przez Izbę Skarbową w Zielonej Górze będą następnie przekazywane, za pośrednictwem Ministerstwa Finansów, do jednostek właściwych do podjęcia działań.

W odróżnieniu od Krajowej Informacji Podatkowej, której celem jest informowanie o stosowaniu prawa podatkowego, Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Podatkowej ma służyć przekazywaniu informacji z zakresu funkcjonowania Administracji Podatkowej.

Jak wyjaśnia resort, ma to ujednolicić standardy pracy Administracji Podatkowej, zwiększyć przejrzystość w stosowaniu przepisów oraz poprawić jakości obsługi. Podatnicy będą mogli przekazywać informacje na temat funkcjonowania Administracji Podatkowej, co pozwoli na usprawnienie nadzoru i koordynacji nad postępowaniami prowadzonymi przez Administrację Podatkową oraz poprawę jakości jej funkcjonowania, w tym wykorzystanie informacji dla oceny jakości wykonywania obowiązków przez pracowników Administracji Podatkowej.

Krajowy Telefon Interwencyjny Administracji Podatkowej czynny jest w dni robocze od godz. 7:00 do 17:00. Zarówno telefon interwencyjny jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji.
 
Źródło: Ministerstwo Finansów