e-Podatki

2.1. Polacy narzekają na kontakty z urzędami 2012-05-08


Ponad połowa Polaków (51 proc.) narzeka na niedogodności w kontaktach z polskimi urzędami – najczęściej na "zbyt długie oczekiwanie” oraz „odsyłanie do innego urzędu”. Tak wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu br. przez konsultantów Zielonej Linii – centrum informacyjnego służb zatrudnienia.

Najwięcej kłopotów sprawia zbyt długie oczekiwanie na rozwiązanie sprawy w danym urzędzie (aż 31 proc. ankietowanych). Wiele problemów powoduje też niejasny system prawny. 26 proc. ankietowanych zwróciło uwagę na zbytnie zawikłanie przepisów, 15 proc. na brak dostępu do informacji o obowiązujących procedurach i przepisach, a po 14 proc. na niesprawiedliwe przepisy prawa oraz brak zaufania do obywateli (po 14%).

Ankietowani zostali spytanie również o to, jakie najczęściej zachowania patologiczne dostrzegają w pracy urzędów. Najwięcej razy wskazano „częste odsyłanie do innych urzędów” (33 proc.),  „złą pracę urzędu” (23 proc.) oraz „brak możliwość poznania stanu własnej sprawy” (20 proc.).

Na pytanie o to, jakie zmiany należy wprowadzić, respondenci wskazywali najczęściej  „zmianę nastawienia do klientów” (26 proc.).

(Źródło: podatki.biz)