e-Podatki

1.2. 2 mln oszczędności dzięki akcji Szybki PIT 2011-05-23


W tym roku złożono trzykrotnie więcej zeznań on-line niż przed rokiem. Do północy 2 maja, który był w tym roku ostatnim dniem składania rozliczeń za 2010 r. przesłano ponad 950 tys. elektronicznych PIT-ów. Oszczędności administracji państwowej związane z przesyłaniem PIT-ów drogą elektroniczną wyniosły ok. 2 mln zł.

To już trzecia edycja ogólnopolskiej akcji Szybki PIT. Akcja ma na celu PIT uświadamienie podatnikom korzyści związanych z terminowym i szybkim składaniem deklaracji podatkowych oraz informuje, że można to zrobić drogą elektroniczną za pomocą systemu e-Deklaracje (www.e-deklaracje.mf.gov.pl).

W tym roku przesłano ponad 950 tys. elektronicznych PIT-ów. Oznacza to, że przez Internet rozliczyło się ponad 1,2 miliona podatników (część zeznań to wspólne rozliczenie, stąd różnica w liczbach), w zdecydowanej większości składając elektroniczne formularze bez podpisu kwalifikowanego. W tym roku elektroniczne PIT-y dawały po raz pierwszy możliwość wspólnego rozliczenia z małżonkiem czy złożenia korekty zeznania.

Na potrzeby akcji uruchomiono stronę www.szybkipit.pl, stanowiącą kompendium wiedzy o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych. Na stronie można było znaleźć m.in. odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o skali podatkowej i limitach odliczeń w 2010 i 2011 r., a także broszury informacyjne i formularze podatkowe, aby jak najbardziej ułatwić podatnikom złożenie PIT. Aktywną od marca stronę odwiedziło ok. 170 tys. osób, uzyskując odpowiedź na ok. 600 pytań zadanych ekspertom za pośrednictwem aplikacji pytaniowej. Całkowita liczba odsłon przekroczyła 650 tys. Ponad 92 tys. razy wyświetlano profil na portalu społecznościowym www.facebook.com/Szybki.PIT.

Pod hasłem „PIT wyślij przez Internet” akcję wspierały 3 filmy promujące możliwość składania elektronicznych zeznań podatkowych przez osoby fizyczne: „Współmałżonek” (wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Reklama Film), „Potrzeba” i „Załącznik”. Łączna ilość wyświetleń spotów oraz innych filmów (np. poradnika o rozliczaniu PIT) na kanale resortu wyniosła 525 tys.

O akcji Szybki PIT informowały też dziennik Fakt, telewizja śniadaniowa Dzień Dobry TVN oraz Radio ZET.

(Źródło: Ministerstwo Finansów)